Ce merita sa stii despre uleiul de motor inainte de a-l cumpara?

Fara un ulei bine ales si inlocuit frecvent, nu poti conta pe o durabilitate ridicata si o functionare fara defectiuni a motorului. De obicei, cu cat este mai scump, cu atat este mai calitativ sau ar trebui sa optezi pentru marca recomandata de producatorul auto.

Tine cont insa de urmatoarele aspecte:

  • Parametrii uleiului de motor trebuie sa fie cel putin conform recomandarilor producatorului auto
  • Este posibil ca motoarele mai vechi sa nu tolereze utilizarea uleiurilor moderne, cu rezistenta redusa, caracterizate si prin vascozitate redusa
  • Chiar si in cazul masinilor inca in garantie, nu este necesar sa folosesti uleiul marcii recomandat de producator, este important ca uleiul utilizat sa aiba parametrii corespunzatori
  • Cand cumperi ulei, nu trebuie sa te ghidezi niciodata numai dupa pret. Uleiurile pentru motor sunt unul dintre cele mai frecvente produse contrafacute si este extrem de dificil sa deosebesti originalul de un fals
  • Faptul ca motorul masinii are un kilometraj ridicat nu inseamna ca ar trebui sa renunti la uleiul sintetic si sa treci la uleiul mineral

Masinile moderne au din ce in ce mai multe cerinte in ceea ce priveste uleiurile de motor uzate si, in cazul lor, adesea nu este suficient sa selectezi uleiul numai in functie de vascozitate (de exemplu 5W-30 sau 0W-30, asa cum este Shell Helix 0W ), standarde de calitate conform ACEA (de exemplu A1 , B1, C1 sau C3) – acum din ce in ce mai des este de asemenea necesar sa se ia in considerare cerintele specifice ale producatorilor de automobile, depasind adesea cele in standardele generale. Din ce in ce mai mult, uleiul trebuie „adaptat”, in asa fel incat sa fie compatibil cu solutiile specifice utilizate de producatori specifici si cu motoare specifice.

Una dintre directiile de dezvoltare a motoarelor si a lubrifiantilor este urmarirea unei poluari mai mici a aerului cu gaze de esapament. A doua directie foarte importanta este urmarirea reducerii consumului de combustibil. Consumul mai mic de combustibil inseamna, de asemenea, mai putine gaze de esapament, astfel incat ambele directii sunt compatibile.

Pentru a reduce consumul de combustibil, producatorii de motoare reduc rezistenta la frecare, pierderile de energie pentru a depasi rezistenta la miscare a componentelor motorului si a altor componente ale grupului propulsor. Se observa modificari frecvente ale vascozitatii uleiului. Aceasta tendinta este ilustrata de clasele SAE.

Specificatiile ACEA necesare stabilesc viscozitatea dinamica a uleiului (HTHS) masurata la 150 ° C, care are o mare influenta asupra eficientei combustibilului. Pana in prezent, acest parametru in uleiurile de motor a fost> 2,9cP sau> 3,5cP, in timp ce in uleiurile noi xW-20 va fi de 2,6cP. Pentru ca un ulei cu o vascozitate atat de scazuta sa ofere o pelicula lubrifianta durabila, este necesara o presiune suficienta a uleiului, dar sunt folosite si noi baze de ulei si tehnologii moderne de aditivi anti-uzura. Mai ales ca in uleiurile cu cenusa scazuta, cresterea cantitatii acestor aditivi in compozitia uleiului este limitata.

Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.