Atunci cand o agentie de servicii SEO primeste pe mana un nou proiect, fie ca vorbim despre un magazin online sau un site de prezentare produse/servicii, aceasta poate cadea in capcana de a incepe imediat optimizarea.
Astfel, angajatii sai vor demara cu rapiditate activitatile specifice optimizarii on-page (elaborarea strategiei de cuvinte cheie targetate, crearea de meta tag-uri si texte pentru paginile site-ului etc), respectiv comunicarii off-page (scrierea si publicarea de articole cu link catre site-ul vizat, postarea de anunturi si comentarii, gestionarea conturilor de social media etc).
Cu toate acestea, agentia poate constata ca, nici macar dupa cateva saptamani sau chiar luni de cand ofera servicii SEO, rezultatele nu sunt cele dorite. Motivul? A fost trecuta cu vederea o etapa esentiala, fara de care progresele nu vor fi niciodata vizibile.
Este vorba despre auditul SEO, atat on-page, cat si off-page, care va releva problemele site-ului in cauza, dar si ce trebuie schimbat sau eliminat si care trebuie sa fie strategia abordata in continuare. De asemenea, auditul va arata si pozitionarea site-ului web respectiv in raport cu principalii sai competitori.
Practic, demararea in forta a activitatii on-page si off-page, fara realizarea unui audit SEO in prealabil, poate fi comparata cu ridicarea unei cladiri masive pe o fundatie fragila.
In ambele cazuri, oricat de spectaculos ar arata ceea ce se afla la suprafata, rezultatul va fi acelasi: prabusirea (la propriu – a cladirii si la figurat – in pozitiile din Google, pentru magazinul online sau site-ul de prezentare). iAgency.ro, una dintre cele mai experimentate agentii care ofera servicii SEO in Romania, nu va comite insa niciodata o asemenea greseala de incepator.
In schimb, aceasta agentie de servicii SEO se va concentra, in prima faza, asupra eliminarii elementelor si tehnicilor care pot dauna pozitiilor din Google. Ne referim aici la tactici SEO invechite, care in prezent nu mai sunt recomandate si care pot atrage atat penalizari din partea lui Google, cat si din partea utilizatorilor, in momentul in care acestia realizeaza ca sunt inselati.
Exemplele in acest sens sunt nenumarate, de la textele ascunse (vizibile doar pentru motorul de cautare) si cloaking (prezentarea site-ului in doua versiuni, una pentru Google si alta pentru utilizatori), pana la linkuri ascunse (in spatele imaginilor sau folosind acelasi culori precum background-ul) si clickbait (atragerea utilizatorilor pe site prin metode neetice, precum exagerari sau minciuni).
Alte tertipuri care puteau fi folosite cu succes de agentiile sau asa-zisii “specialisti” in SEO in trecut, dar care astazi sunt aspru pedepsite, includ keyword stuffing-ul (utilizarea excesiva a cuvintelor cheie), fermele de link-uri (grup de site-uri care link-uiesc unul catre altul) si continutul duplicat (plasarea unui continut identic pe mai multe pagini).
O agentie de servicii SEO ancorata in prezent, asa cum este iAgency, stie insa ca Google a facut demult tranzitia dinspre aprecierile pur cantitative inspre evidentierea calitatii unui site.
Astfel, pe langa eliminarea totala din strategia SEO a tehnicilor invechite descrise mai sus, iAgency.ro va crea un continut unic pentru fiecare pagina a site-ului tau si in fiecare articol care va trimite cu link catre acesta, iar cuvintele cheie vor fi folosite in mod natural, fara a “impanzi” textul si a-l face sa para scris de un robot.
De altfel, toate schimbarile de algoritmi realizate de Google in ultimii ani au un singur scop: acela de a oferi rezultate mai relevante pentru utilizatori si de a imbunatati experienta online a acestora.