User Experience (UX): cel mai recent factor de clasament în Google

User Experience (UX): cel mai recent factor de clasament în Google

În cazul în care așteptați un semn pentru a investi în UX (experiența utilizatorului), acesta este.

Google tocmai a anunțat că UX este pe cale să devină un factor important de clasare pentru toate site-urile web. O altă modalitate de a vă gândi la acest lucru este că, având un design de pagină intuitiv și ușor de utilizat, urmează să devină mai important pentru optimizarea SEO și ar putea fi factorul definitoriu pentru a vă asigura că vă clasați pe locul 1 pe SERP (Search engine results page = Pagina cu rezultatele motorului de căutare)!

Această știre nu ar trebui să fie un șoc. În profunzime, îmbunătățirea experienței utilizatorului a fost întotdeauna în sufletul optimizării motoarelor de căutare. Satisfacerea așteptărilor utilizatorilor (oferind rezultate de înaltă calitate pentru întrebările lor) a fost întotdeauna misiunea principală a Google, la urma urmei. Nimic nu spune „de înaltă calitate” mai bine decât conținutul uimitor prezentat într-un site web bine construit, receptiv și estetic plăcut (da, designul web influențează și vizibilitatea online!)

Cu toate acestea, asta este o veste mare. În esență, înseamnă că, odată ce aceste modificări au fost lansate, cei care au un UX bun sunt susceptibili să se claseze mai bine în rezultatele căutării decât cei care au un UX slab. Vreți să știți ce înseamnă asta pentru site-ul vostru și ce să faceți acum? Citiți mai departe și vă vom oferi cunoștințele complete.

UX poate face sau desface treaba

Accesarea unui site web care nu funcționează așa cum v-ați aștepta poate fi destul de frustrant. Viteza mică a paginii și designul slab pot face dificilă accesarea informațiilor pe care le caută utilizatorul.

UX slab este adesea motivul pentru care vizitatorii își pierd răbdarea și abandonează un site web pentru a face afaceri cu concurența. Pe de altă parte, atunci când se face corect, poate fi, de asemenea, un factor important pentru inspirarea loialității mărcii și atragerea continuă a acelor vizitatori unici.

Deși este adevărat că, conținutul excelent ocupă încă o poziție mai înaltă ca factor de clasare, potrivit Google „în cazurile în care există multe pagini care pot avea o relevanță similară, experiența paginii poate fi mult mai importantă pentru vizibilitatea în căutare”. Cu alte cuvinte, odată ce noul factor de clasare este implementat, experiența utilizatorului va acționa ca un arbitraj între site-urile cu conținut similar.

Cum va fi măsurat UX de către Google?

Conceptul de experiență a utilizatorului ar putea părea general la început. Deci, poate vă întrebați „cum va fi cuantificat și măsurat acest lucru?” Ei bine, asta este o întrebare excelentă.

Noul factor de clasare Google va combina valorile legate de aspectele cheie ale UX. Potrivit companiei, acestea includ viteza site-ului, capacitatea de reacție și stabilitatea vizuală a conținutului (astfel încât să nu faceți clic accidental pe o filă, deoarece se schimbă brusc – cât de enervant!). Pe scurt, acestea implică următoarele semnale de experiență ale paginii, cunoscute și sub numele de Core Web Vitals:

Citeste continuarea pe: Advertorial.ro