Sunt extrem de multe persoane care se intreaba cum se folosesc rulmentii. Inainte de a intelege cum se utilizeaza un rulemnt, este foarte important sa e descopere cum se produc rulmentii. In prezent pe piata exista mai multe feluri de rulmenti care se pot folosi in diverse sisteme si locuri.
Lubrifierea deficitara este o problema
Conform studiilor recente, pana la 80 de procente din defectiunile pe care le au rulmentii pot fi cauzate de lubrifierea gresita. Aceste probleme includ lubrifierea insuficienta, utilizarea unui lubrifiant nepotrivita si temperaturile excesive care pot degrada lubrifiantul. Spre exemplu, un rulment cu ace are nevoie de lubrifiere ca la carte pentru o functionare corecta. Ar trebui sa cauti elemente de rulare care sunt decolorate, cum ar fi maro si albastru si canturile elementelor de rulare, cum ar fi supraincalzirea si uzura rulmentilor. Foloseste tipul adecvat si cantitatea corecta a lubrifiantului, evita pierderile si respecta intervalele corecte de lubrifiere. Lubrifierea corecta a rulmentilor este importanta.
Stiai ca rulmentii se pot contamina?
Contaminarea este de obicei cauzata de modul in care apa si alte substante patrund in lubrifiantii pentru rulmenti sau in solutiile de curatare. Toate acestea includ murdaria, nisipul abraziv, praful si aschiile de otel existente in zonele de lucru contaminate, pe maini sau pe uneltele murdare. Urmareste daca elementele de rulare si canalele sunt intepate sau pot provoca vibratii. Filtreaza lubrifiantul si curata zonele de lucru, dispozitivele si uneltele dar si mainile pentru a reduce riscul de a contamina piesele. Regula aceasta este valabila si in momentul in care folosesti lagare cu rulmenti.
Montarea necorespunzatoare poate deteriora rulmentul
In majoritatea cazurilor, rulmentii trebuie sa fie montati prin presare pe inelele rotative. O serie de conditii pot sa cauzeze adancituri, inele crapate, temperaturi ridicate de functionare, uzura timpurie si defectiune permanenta a rulmentilor. De asemenea, montarea rulmentilor pe arbori prin aplicarea presiunii si loviturilor pe calea exterioara, montarea rulmentilor in carcase prin apasarea unui inel interior, potrivirile libere ale arborilor si ale carcasei, toate pot duce la zone deformate si la finisaje slabe. Un rulment SKF montat corect nu are de ce sa se strice rapid.
Alinierea gresita a rulmentilor
Un arbore indoit, distantierele montate stramb sau piulitele de strangere care sunt prinse gresit, precum si instalarea necorespunzatoare din cauza fixarii instabile, pot sa genereze aliniere gresita, ceea ce va duce la supraincalzire si la defectarea separatoarelor. Va trebui de asemenea remarcata si urma de uzura care nu este paralela cu marginile canalelor de rulare din inel. Tot ce trebuie sa faci este sa inspectezi carcasele pentru deformare din lagar si sa utilizezi piulitele de blocare de buna calitate.
Problemele cu bilele
Miscarea rapida a bilelor in calea de rulare, atunci cand echipamentul este inactiv determina uzarea in momentul lubrifierii. In plus, lipsa de rotatie a rulmentilor nu permite lubrifiantului proaspat sa revina la loc. Este foarte posibil sa vezi semne de uzura liniare in directiile axiale la pasul elementelor de rulare sau unde nu sunt margini ridicate, comparativ cu semnele din cauza montarii incorecte. Elimina sau absoarbe vibratiile externe care pot determina miscarea bilelor. De asemenea, asigura-te ca utilizezi lubrifianti care contin aditivi anti uzura.