Cum se preconizeaza ca va fi piata masinilor electrice?

Cum se preconizeaza ca va fi piata masinilor electrice?

Bateriile cu litiu-ion – care sunt acum rezistente la foc, cu durata de viata mai lunga si se incarca rapid – continua sa fie modificate de oamenii de stiinta si ingineri, astfel incat vehiculele electrice sa ofere o autonomie mai mare, mai multa performanta si timpi de incarcare mai rapid.

Evolutia vehiculelor electrice in timp

In total, in prezent exista aproximativ 16 milioane de vehicule electrice pe drumurile din intreaga lume, conform Agentiei Interne pentru Energie (IEA) . Firma de consultanta in management McKinsey raporteaza ca, in ciuda pandemiei de COVID-19 si a problemelor legate de furnizarea de vehicule, vanzarile de vehicule electrice s-au accelerat pe pietele globale majore in 2020. Acest lucru a fost valabil mai ales pentru tarile europene, unde obiectivele mai stricte privind emisiile si subventiile generoase pentru clienti fac achizitiile de vehicule electrice mai viabile. pentru gospodarii. Au aparut numeroase firme care ajuta proprietarii de vehicule din prezent sa isi incarce mai usor masinile, cum ar fi echarged .

Vanzarile continua sa creasca rapid, conform IEA , cu cele 6,6 milioane de vehicule electrice vandute in 2021, reprezentand aproape 9% din piata auto globala – triplu fata de cota de piata a vehiculelor electrice din 2019. Vanzarile de vehicule electrice din Australia s-au triplat, de asemenea, in 2021, cu o cota de piata de peste 2%. IEA raporteaza ca primii cinci producatori auto dupa vanzarile globale de vehicule electrice in 2021 au fost Tesla, Volkswagen Group, BYD, GM si Stellantis.

Deoarece majoritatea vehiculelor electrice sunt alimentate de baterii litiu-ion, litiul va deveni o resursa din ce in ce mai importanta. Australia este bine plasata in cursa productiei de vehicule electrice, deoarece 98% din exploatarea litiului are loc in prezent in Australia, China si America Latina.

Vehiculele electrice precum Lexus UX300e castiga rapid popularitate in intreaga lume. In 2016, tarile si orasele mari din intreaga lume au inceput sa se angajeze sa interzica viitoarea vanzare a vehiculelor ICE pe benzina si diesel, ceea ce a crescut cererea de vehicule electrice.

Norvegia, de exemplu, va interzice vanzarile de vehicule pe benzina si diesel pana in 2025. Regatul Unit, Germania, Suedia, India si Israel intentioneaza sa faca acelasi lucru pana in 2030, urmate de Japonia si Danemarca in 2035 si de Canada, Franta, Spania , Taiwan si Sri Lanka pana in 2040.

In unele cazuri, decizia de a interzice vehiculele ICE este decisa in functie de stat sau oras cu oras. California, lider global in adoptarea vehiculelor electrice, a anuntat ca va interzice vanzarea de noi vehicule ICE incepand cu 2035, determinand alte state americane sa ia in considerare initiativa sa. In Europa, orase precum Roma si Milano au interzis vehiculelor ICE sa intre in anumite parti ale orasului. Pana acum, in Australia, ACT a declarat o data limita pentru vanzarea de noi vehicule ICE pe benzina si diesel pana in 2035.

Pe masura ce cererea de vehicule electrice creste si guvernele legifereaza datele limita pentru vanzarile de masini pe benzina si diesel, mai multe marci de masini se angajeaza sa devina complet electrice . In 2017, Volvo a devenit primul producator auto important care a anuntat ca va abandona vehiculele ICE in favoarea vehiculelor electrice si hibride pana in 2030.